Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

85 Druhy podnikových cílů:

dlouhodobá stabilizace cen - v oboru se silným podnikem, hlavně v oborech, kde se čo asto  D a je snaha dosáhnout pevnosti v cenách - pouze určo itá souvislost mezi cenami vedoucí fy a ostatními, vedoucí fa může přimět ostatní k přijetí jeho cíle (např. formou krátkodobého ostrého  cen) zřekne se okamžitých zisků, aby své zisky zvětšila v perspektivě delšího období
o reakce na ceny konkurence - stanoví ceny, aby čo elily konkurenci, předešly ji n. ji následovaly (zejména zásada „následuj cenového vůdce“ - ceny v souladu s cenami konkurence, cenový vůdce natolik silný, že vedení cenových válek je pro menší fy neúspěšné) - zkoumání pravděpodobné reakce konkurence na cenu výrobku po uvedení na trh  konkurence, kt může ohrozit, a proto fa musí vzít její cenu v úvahu - výrobce podobného výrobku a zastupitelných výrobků (= tradičo ní i zdánlivě odlišné výrobky - např. při nové oceli v úvahu cenu hliníku a umělých hmot jako zastupitelných materiálů pro ocel)
udržení n. zlepšení podílu na trhu - fa může získávat stanovený Z, ale její podíl na trhu se může   součo asně by měl být stanoven  podílu na trhu (moc velký  podílu - zásah státu do cenové politiky fy), porovnání plánovaného a skutečo ně dosaženého podílu na trhu - je snazší rozšiřovat menší než udržovat velký podíl na trhu  stanovení podílu ovlivní i volbu metody stanovení ceny, možno použít také necenovou soutěž,

Žádné komentáře:

Okomentovat