Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

3) Systém srážek a slev v cenové politice podniku

96 projev „uznání“ dalšímu článku distribuce za splnění určitých podmínek nebo provedení určité činnosti, jejichž hodnota má být ekvivalentní celkové částce snížení
o obchodní srážky (rabaty) - úhrada čo inností, výše je ovlivněna způsobem distribuce (počo et čo lánků), druhem zboží, srážkové % počo ítáme z výsledné předchozí čo ástky (př. 30 a 8%)
o sezónní srážky - obchodníkům, kteří objednali zboží v mrtvé sezóně nebo mimo sezónu  nepřerušení výr. procesu a využití kapacity fy
o slevy na propagaci - obstarává obvykle maloobchod ve svých prodejních prostorách, výše podle toho, zda výrobce sám provádí propagaci
o srážky na množství (množstevní rabat) - výrobce nebo prostředníci vždy dalšímu čo lánku distribučo ního procesu (př. velkoprodejny - nákup v rodinném balení), hlavně u výrobků rychle podléhajícím zkáze a které jdou na odbyt pomaleji
- srážka při nákupu urč- itého množství najednou - č- ím víc, tím větší srážka
- srážka podle výše celkového objemu nákupu za urč- ité období bez ohledu na množství, které bylo nakoupeno najednou

Žádné komentáře:

Okomentovat