Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

9.kapitola – Elektronické bankovnictví

V počátku 90.let po zahájení reformy českého bankovnictví došlo k prudkému nárůstu počtu zaměstnanců celé české bankovní soustavy. Banky se zahraničními vlastníky, které k nám přišly v průběhu 90.let nikdy masově personál nenabíraly. Velké české banky nabraly pravé tempo snižování počtu pracovníků po privatizaci.

Současný trend bankovnictví lze nazvat jako implementace elektronických forem bankovního obchodování, náhrada decentralizovaných pracovníků centralizovanými pracovišti a outsourcing činností náročných na pracovní síly.

Průvodní jev tohoto vývoje je snižování stavu zaměstnanců, počtů poboček, bankovních míst, přičemž pokud zůstávají i malá bankovní místa v provozu, je to za cenu razantního snížení stavu zaměstnanců na nich umístěných.

Elektronické samoobslužné bankovnictví
= poskytování standardizovaných bankovních produktů a služeb malých hodnot drobné klientele prostřednictvím elektronických cest.

Technické zajištění, prostředky a koncová zařízení můžeme dělit na několik na sobě vzájemně závislých skupin :

Podle prostředků použitých k přenosu dat a používaného koncového zařízení rozlišujeme následující formy elektronického bankovnictví :
- samoobslužná zóna
- fyzické předávání dat na médiích
- phone banking
- GSM banking
- Home banking
- Internet banking

Žádné komentáře:

Okomentovat