- 25 % až 80 % všech informačních toků souvisejících s řízením podniku se zpracovává v čase on-line
- kvalita systému řízení a kvalita IS jsou vzájemně závislé a výpadek IS vede okamžitě k zastavení chodu celého podniku
Druhy IS
- hlediska podle kterých rozdělujeme IS: účelu, obsahu, velikosti, strukturní složitosti, počtu a typu uživatelů, územního rozsahu
- z hlediska postaveni IS v systému řízení celé organizace rozlišujeme v jaké úrovni pyramidy se IS nachází
- s rostoucí hierarchií řízení přibývá požadavků na IS a současně ubývá objem interních informací v důsledku jejich selekce a alokace
- přibývá potřeba získávání externích informací
Transakční systémy
- jedná se pouze o nástupce BATCH systémů zpracování dat
- transakcí se rozumí v tomto případě jednoduchý výkon či operace
Přímé řízení procesů
- systémy jenž přímo řídí nějaké technické zařízení
- mají minimální podíl vstupů a výstupů realizovaných člověkem
- NC stroje spojené s počítačem
- např. řízení skladů v návaznosti na výrobu
IS pro řízení (MIS - Management IS)
- svůj původ mají v účetních a ekonomických systémech
- slouží pro prezentaci různě podrobných dat pro střední vrstvu managementu
- dříve tištěná, dnes elektronicky zobrazovaná data
Žádné komentáře:
Okomentovat