Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Informační vzdělanost

Informační gramotnost = schopnost uvědomit si a formulovat své inf.potřeby, orientovat se v inf.zdrojích, vyhledat informace prostřednictvím ICT, vyhodnotit je a využít při řešení problémů.
Digital divide = rozdělení států, regionů, obcí i skupin obyvatelstva na začleněné a nezačleněné, tedy na ty, kteří používají resp. nepoužívají výhod ze zavádění ICT.

• Podpořit využití IT pro ochranu a široké zpřístupnění kulturního dědictví ze sbírek archivů, knihoven a muzeí → zajištění rovného přístupu k tradičním i elektronickým inf.zrojům
• Dokončit připojení všech vzdělávacích institucí k internetu
• Umožnit začátečníkům osvojit si základní dovednosti při práci s počítačem → Národní program počítačové gramotnosti
• Získání informační gramotnosti má díky rychlému vývoji ICT kontinuální charakter → systém celoživotního vzdělávání, e-learning
• Podpora PPP (Public-Private Partnership) → např. Národní program počítačové gramotnosti
• Zajištění objektivního hodnocení dovedností a znalostí v oblasti počítačové gramotnosti → certifikace ECDL (European computer Driving Licence)
• Zvážení zavedení daňového zvýhodnění pro pořízení domácího počítače a přístupu k internetu
Služby e-governmentu
E-government = transformace vnitřních a vnějších vztahů veřejné správy pomocí ICT s cílem optimalizovat interní procesy. Jejím cílem je rychlejší, spolehlivější a levnější poskytování služeb veřejné správy nejširší veřejnosti.
• Koordinace a provázání jednotlivých IS ve veřejné správě → pokračování ve sjednocování komunikační infrastruktury, cílem Evropské komice je zajistit interoperabilitu služeb e-governmentu na území celé EU
• Zajisti, aby údaje jednou získané od FO a PO nebyly zbytečně vyžadovány znovu → omezení nekonzistentních datových zdrojů ke stejnému problému v rámci veřejné správy
• Informace musí být správné, aktuální, úplné, spolehlivě vedení a věrohodné → vytvoření, zabezpečení a celou veřejnou správnou využívání registrů (obyvatel, ek.subjektů, nemovitostí, územní identifikace), které budou sloužit jako aktuální a hodnověrné referenční informační zdroje pro jiné registry
• Výměna dat mezi různými IS veřejné správy bude probíhat vždy formou výměny datových zpráv mezi aplikacemi tzn. jednoznačně strukturovanými dotazy na obsah dat
• Hlavním rozhraním celého systému služeb vůči občanům bude Portál veřejné správy
• Rozšíření míst veřejného přístupu k internetu → využít knihoven, České pošty
• E-procurement = elektronické zadávání veřejných zakázek → do konce 2006 používat v celé oblasti veřejné správy pro všechny druhy nákupu na 100 000 Kč e-tržiště
• E-zdravotnictví → čipové karty

Dynamické prostředí pro elektronické podnikání
Strategie elektronického obchodu je obsažena v samostatném dokumentu „Bílá kniha o EO“ z 19.5.2003.

Žádné komentáře:

Okomentovat