Role informační podpory je zajistit „kritické informační potřeby“ rozhodovatelů.
Moderní manažerské myšlení a jednání je dnes založeno především na umění práce s informacemi. Moderní management je dnes chápán především jako management pro období informační společnosti.. Jádrem kvality práce manažera je jeho myšlení a jednání. Klíčem k jejímu zajištění a zlepšení jsou informační procesy. Mění se nároky na potřebné informační systémy manažerské práce. Jejich základním posláním je poskytnout oprávněnému uživateli včas a na potřebném místě přiměřeně přesná, spolehlivá data (údaje) odpovídající vymezeným informačním potřebám jeho práce. Tyto informační potřeby, které vymezují nezbytné potřeby vedoucího pracovníka pro zajištění jeho úspěšné činnosti v organizaci se nazývají kritickými informačními potřebami.
Informační podpora je v dnešní době zakládána na mnoha nástrojích informačních technologií, které umožňují zkvalitnit informační systémy v organizacích.
Počítačově podporované IS umožňují, hospodárně, včas a na správném místě organizace poskytovat potřebné datové zdroje.
Existují různé klasifikace IS. Já zde použiji klasifikaci podle architektury vytvářených IS. Tato architektura IS má vycházet ze specifických potřeb a podmínek dané organizace. Architektura IS se skládá ze tří základních stavebních bloků, pracovně označovaných jako systémů:
• systémy datových transakcí
• manažerské informační systémy
• systémy pro podporu vrcholového vedení (resp. systémy pro podporu exekutivy)
Žádné komentáře:
Okomentovat