Systémy jsou orientovány na řízení podniku na taktické úrovni, která zahrnuje ekonomická, organizační a obchodní hlediska. Jejich struktura je značně standardizovaná → podobná i pro podniky různých typů. Systémy obvykle pokrývají činnosti: marketingové a logistické, finančně účetní a průřezové (např. organizace a správa, personalistika, legislativa).
Cílem je podpora řízení na úrovni jednotlivých funkčních míst.
Naplnění: pro standardní manažerské úlohy
DSS
Základní určerní mají v podpoře analytických a rozhodovacích činností.
ES
Jejich posláním je modelová aplikace ověřených postupů, které používají profesionálové (experti) v dané oblasti analýzy a rozhodování. Tyto postupy využívají umělé inteligence. Jsou vytovořeny na y¨základě znalostí a zkušeností odborníků při řešení slabě stukturovaných problémů určitého typu. Ty jsou zahrnuty to tzv. báze znalostí uvažovaného ES.
EIS (Executive IS)
Systémy orientované na strategické řízení získávají data ze systémů TPS a MIS a z externích inf. zdrojů. Výstupy z EIS slouží jako podklad pro rozhodování vrcholového vedení. Oproti TPS a MIS jsou zaměřeny na delší časový úsek a udržují i historická data v agregovaném stavu, čímž umožňují sledovat vývojové tendence. Systémy jsou obvykle postaveny na OLAP technologiích.
OIS (Office IS)
Systémy pro podporu kancelářských prací a týmové práce.
EDI (Electronic Data Interchange)
Zajišťují komunikaci podniku s jeho významným okolí, tj. se zákazníky, dodavateli, bankami, st. Institucemi,…
Žádné komentáře:
Okomentovat