Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

15 monopson – existuje jediný kupující

monopsonista na trhu s výrobními faktory stojí před rostoucí křivkou nabídky, čo ím více ho chce získat, tím více musí zaplatit
o firma na konkurenčo ním trhu s výrobními faktory je příjemcem ceny, monopsonista je tvůrcem ceny
o maximalizace zisku je tehdy, když MR=MC na výrobní faktor
16 Podnik a trh jako prostředek alokace výrobních zdrojů
o Hospodářské procesy se realizují prostřednictvím trhu, který propojuje ekonomické subjekty a zprostředkovává oběh zboží a služeb mezi nimi - koloběh je výsledkem střetu S a D  vznik ceny, která ovlivňuje naše jednání a uspokojování potřeb  rovnováha mezi zdroji uspokojování potřeb (půda, práce, kapitál) a potřebami samotnými. Důležitým tržním faktorem je čo as.

20.3. Podnik a jeho chování v různých tržních strukturách

Chování podniku v podmínkách dokonalé konkurence
28 tržní situace, v níž je značný počet prodávajících a kupujících , produkty nabízené prodávajícími jsou stejnorodé (obilí, brambory ...), žádná fa neovlivňuje tržní cenu
29 rovnováha: p = MC
30 je Pareto efektivní

Žádné komentáře:

Okomentovat