Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Chování podniku v podmínkách dokonalé konkurence

- tržní situace, v níž je značný počet prodávajících a kupujících , produkty
nabízené prodávajícími jsou stejnorodé (obilí, brambory ...), žádná firma
neovlivňuje tržní cenu
- rovnováha: p = MC
- je Pareto efektivní

Chování monopolního podniku
- přirozený (vlastnictví jediného zdroje surovin) nebo umělý (běžný) - právním systémem
- na trhu se nachází jen jedna firma (jeden prodávající)  má vliv na cenu (čelí klesající křivce D)
- volí cenu (trh stanoví množství) n. množství (trh stanoví cenu)
- maximalizace zisku: p(y)y - c(y)  max ..... y : 2 efekty na zisk:prodá větší objem ... py

Žádné komentáře:

Okomentovat