Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Faktory ovlivňující tržní poptávku

• výše příjmů
• velikost trhu
• existence substitutů a komplementů - jejich cena
• cena daného statku
• reklama, móda
• roční období, přírodní podmínky
• politická situace (války, ...)
• zvyk, tradice
pozn.: intenzita působení záleží na charakteru statku (základní zboží x nedůležité)

Predikce tržní poptávky
• průzkum : -zájmu spotřebitelů
- s využitím prodejců
- expertní průzkum
- ve vztahu k agregovaným položkám
techniky průzkumu: - PERT (optimistický, pesimistický a pravděpodobný odhad)
- rozhodovací teorie
- teorie užitku
- Delfská technika (expertům rozešlou dotazník, výsledky jejich odhadu zprůměrují a pošlou jim
zpátky, oni to zhodnotí - buď se opraví n. to zdůvodní)

Žádné komentáře:

Okomentovat