- nutno uvážit: výrobní možnosti (if stanoví cenu, trh ihned akceptuje, ale fa nakonec nedokáže trh uspokojit vzhledem k malé
výrobní kapacitě ztráta goodwill x tato taktika úspěšná na trhu s elastickou D - nízká cena
vede k obratu, N na jednotku a Z v dlouhém období)
postavení konkurence (možnost proniknutí konkurence a obsazení trhu - if konkurence může
proniknout rychle, fa stanoví cenu)
• taktika pronikavého oceňování (penatration pricing) - rychlé a trvalé proniknutí na trh s poměrně nízkou úvodní cenou, dosažení trhu okamžitě, před proniknutím konkurence n. ji od vstupu odradit
- jestliže vstup na trh není tak složitý - hlavně u výrobků širokého užití, výrobně
nenáročných, s elasticitou D
- pouze prodeje ve velkém jsou výhodné, cenová taktika agresivní a pronikavá,
bude čelit silné konkurenci
Žádné komentáře:
Okomentovat