Každá firma čelí klesající křivce D, má určitou tržní sílu a může stanovit cenu, podstupuje konkurenční boj o zákazníka. Neexistuje omezení pro vstup.
Platí: 1. Každá firma prodává takové množství za takovou cenu, jaké odpovídá
D, před kterou je fa postavena
2. Každá firma při dané D maximalizuje své zisky (tzn. AC)
3. Nový vstup tlačí zisky každé fy k nule
AC je tečnou D, situace je Pareto neefektivní - p MC
Existuje nadměrná výrobní kapacita - nechá se škála S a plýtvání zdroji nebo omezení S a efektivní využití zdrojů ... záleží na vyspělosti ekonomiky
Chování podniku v různých formách oligopolního prostředí
Oligopol - konečný počet firem, mají vliv na cenu
Duopol - forma oligopolu pro 2 firmy v odvětví, vyrábějí identický produkt
Žádné komentáře:
Okomentovat