Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Každá firma čelí klesající křivce D, ...

Každá firma čelí klesající křivce D, má určitou tržní sílu a může stanovit cenu, podstupuje konkurenční boj o zákazníka. Neexistuje omezení pro vstup.
Platí: 1. Každá firma prodává takové množství za takovou cenu, jaké odpovídá
D, před kterou je fa postavena
2. Každá firma při dané D maximalizuje své zisky (tzn.  AC)
3. Nový vstup tlačí zisky každé fy k nule

 AC je tečnou D, situace je Pareto neefektivní - p  MC
Existuje nadměrná výrobní kapacita  - nechá se škála S a plýtvání zdroji nebo omezení S a efektivní využití zdrojů ... záleží na vyspělosti ekonomiky

Chování podniku v různých formách oligopolního prostředí
Oligopol - konečný počet firem, mají vliv na cenu
Duopol - forma oligopolu pro 2 firmy v odvětví, vyrábějí identický produkt

Žádné komentáře:

Okomentovat