- vyzkoušení prodeje ve vybraných oblastech - pokud možno stejné podmínky prodeje, možnost
stanovit více cen, u pružnější D možnost stanovit nižší úvodní cenu, metoda
rozhovorů - jestliže nemůže do oblasti dostat dostatečný počet výrobků
- cena srovnatelných konkurenčních výrobků - porovnává sám výrobce
nedostatky: předpokládá neměnné N, určitá přesnost jen v krátkém období ( cen při rychlé podmínek trhu nepřesnosti), výrobce musí hledat způsob N, aby dosáhl počtu jednotek výrobků, které prodává v tzv. poli nejistoty, ztrát
výhody: názornost daná možností grafického znázornění
- Ceny založené pouze na vztahu k trhu
- zkoumání cen konkurence stanovení cen , nebo odpovídajících cenám konkurence a čelit jim
• stejná cena: jestliže se výrobky neliší - hlavně u oligopolní konkurence u nediferencovatelných výrobků
hromadného charakteru a stejným nebo velmi podobným užitím, tj. na trhu s málo výrobci
nebo prodávajícími, kteří prodávají málo se odlišující výrobky
cena podle podmínek trhu a v souladu s nimi (jestliže stanoví nižší cenu, musí ji i ostatní,
jinak by 1. firma získala zvláštní zisk tržní cena na nižší úrovni při stejném podílu firem
na trhu ...
stanovit na úrovni cen konkurence a ne ji
Žádné komentáře:
Okomentovat