- nutnost vývoje nových výrobků z důvodu úpadku jiných výrobků
- nahrazování stávajících výrobků novými , udržování a rozvíjení obchodů fy
- zanedbávaný vývoj vede k ztrátám neboť se mění vkus spotřebitelů, technologie, konkurence, životní cykly
- za úspěšnost nových výrobků je plně zodpovědný vrcholový management
- každá fy musí definovat strategii, musí definovat význam pro cíle podniku
1. Proaktivní - vlastní výzkum a vývoj
2. Reaktivní - napodobování nových výrobků konkurence, nových verzí
Fáze jednotlivých strategií
1. Generování idejí
- původcem jsou podněty spotřebitelů, zaměstnanců, distributorů
- výzkum, vývoj
- konkurenční výrobky
2. Filtrování idejí
- redukce většího počtu idejí na několik praktických
- každá zkoumána ze dvou hledisek:
* soulad s cíli podniku
* realizovatelnost z hlediska zdrojů podniku
3. Testování koncepce výrobku
- propracování verze ideje výrobku
- slovní, obrazový popis
- testování na vzorku cílových spotřebitelů
4. Analýza projektu
- hodnocení produktu na základě očekávaných N, atraktivita, patentovost
5. Vývoj výrobků
- jeden či více prototypů
- testy technické, spotřebitelské (bezpečnost, preference spotřebitelů)
6. Testování trhu
- zavedení na trh v omezeném rozsahu
- jak spotřebitelé reagují, kupují
7. Komercializace
- zavedení prodeje, výroby v plném rozsahu
- řeší se otázky kdy, kde zahájit prodej, jak vstoupit na trh
Žádné komentáře:
Okomentovat