Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Formy zajišťování spolupráce

1. Vertikální - uzavřený systém, nebezpečí nepružnosti
2. Koordinovaný - koordinaci zajišťují dominantní subjekty, nejčastěji dohodou nezáv. orgcí
- orgce integrují mrg programy tak, aby dosáhly společně svých cílů efektivněji, než by dosáhly samostatně = tzv. symergický efekt ze spolupráce
Marketingový systém
1. Konvenční
- změny uskut. ad hod
- krátkodobá orientace - kontakty mezi členy cesty jsou pouze zřídkakdy
- malá vzájemná závislost
- členové směny rozhodují nezávisle
- vztahy mezi partnery formální

2. Vertikální
- změna na základě společ. plánování partnerů
- vztahy plánovány dlouhodobě
- členové jsou závislí, častá výměna informací

Organizování mrg. cest
- specifikace faktorů ovlivňující výběr mrg. cest
- identifikace alternativních možností
- výběr nejvhodnější alternativy
- výběr účastníků cesty a stanovení zásad spolupráce
Faktory, které je třeba respektovat:
- charakter spotřebitelů - počet, koncentrace, velikost objednávek, nákupní přání, požadavky
- charakter výrobku - hmotnost, hodnota, trvanlivost, techn. složitost, stupeň standartizace, členitost sortimentu
- charakter podniku - jeho mrg cíle, velikost, fin. postavení
- charakter prostředníků a jejich možnosti kontaktovat zákazníky
- charakter vnějších relevantních faktorů
Při výběru cest je třeba vycházet z:
- potřeb a cílů zákazníků
- z možných alternativ volí výrobce tu cestu, která povede k max. získání trhu,

Žádné komentáře:

Okomentovat