- změnami v technologii došlo k velkým pokrokům, ale i hrůzám
- na technologickém pokroku závisí hospodářský růst
- fy musí sledovat
a) tempo technologických změn
b) neomezené mrg příležitosti
c) výzkum a vývoj
d) orientaci na menší zdokonalení
e) regulaci technologických změn z hlediska bezpečnosti
5. Politické prostředí
- zákony, vládní agentury, nátlakové skupiny silně ovlivňují a omezují vývoj fy i jednotlivce
a) legislatviní opatření - ovlivňující obchod
- ochrana společnosti
- nekalá konkurence
- ochrana spotřebitele
- klamavá reklama
b) změny ve vládních agenturách pro prosazování zákonů
- ex. určitá volnost při prosazování zákonů
c) růst skupin veřejného zájmu
6. Kulturní prostředí
- lidé nevědomky vstřebávají světový názor společnosti v níž vyrůstají na vztah k sobě, ostatním, přírodě, vesmíru
a) základní kulturní hodnoty s vysokou stálostí
- předávány z generace na generaci
- posilovány společenskými institucemi (školy, církve ...)
- nutné je oddělovat základní hodnoty od druhotných (např. kdy se oženit apod. - uzavření sňatku je základní hodnota a časové hledisko tvoří druhotné přesvědčení)
b) dílčí kultury - tyto mohou obchodníci zvolit jako své cílové trhy
c) posuny druhotných kulturních hodnot v průběhu času
- podnikatelé se snaží vystopovat posuny, které by mohly vytvořit marketingové příležitosti
Žádné komentáře:
Okomentovat