Spotřební trh
se skládá ze všech jednotlivců a domácností, které nakupují nebo vyžadují zboží a služby pro osobní spotřebu
Spotřebitelé se navzájem liší
věkem, příjmem, úrovní vzdělání, vkusem
Konkurenční výhoda firmy
spočívá ve znalosti reakce na vzhled výrobku, reklamu, cenu ...
Tomu, komu se podaří dosáhnout získává vysokou výhodu. Proto se firmy snaží zjistit reakce spotřebitelů na vydávané stimuly.
Hlavní faktory ovlivňující chování spotřebitele
1. Kulturní
2. Sociální
3. Osobní
4. Psychlologické
1. Kulturní faktory
- mají nejširší a nejhlubší vliv na spotřebitelovo chování
a) kultura
- odrazem kultury je chování člověka, způsobuje to, co člověk chce
- kultura přisuzuje různým předmětům hodnotu, která je ceněna
b) subkultura
- tyto skýtají svým příslušníkům větší možnosti po sebeurčení a začlenění
- ceněné hodnoty jednotl. subkultur pomáhají vysvětlit zájem jejich členů po zboží, službách
c) sociální skupina (společenská vrstva)
- trvalé a stejnorodé skupiny lidí se podobnými zájmy, názory
- spol. vrstvy vykazují rozdíly v preferencích
Žádné komentáře:
Okomentovat