- protože některé marketingové činnosti dokáže provádět efektivněji než ona sama
- při výběru mrg zprostředkovatelů musí firma pečlivě vybírat, neboť na jejich kvalitě, schopnostech záleží její úspěch, jde o vytváření dlouhodobě příznivých partnerských vztahů
4. Zákazníci
- tvoří cílové trhy firmy
- cílové trhy můžeme rozlišit na několik typů:
a) spotřebitelské - jednotlivci a domácnosti nakupující pro osobní spotřebu
b) průmyslové - firmy, které nakupují za účelem výroby či jiné služby za účelem dosažení zisku
c) překupnické - velkoobchod ...
d) vládní a nevýdělečné trhy - vládní agentury, které zabezpečují veřejné služby
e) mezinárodní - zahraniční kupující - druhy a) ....d)
5. Konkurenti
- mezi konkurenty nezahrnujeme pouze další firmy, ale i jiné faktory
a) konkurence přání
b) konkurence druhů
d) konkurence forem
e) konkurence značek
- výše uvedené typy konkurence lze odvodit z vžití se do pocitů zákazníka
- fy musí sledovat rozhodující trendy ve svém okolí (zdravá výživa...)
- fy musí mít na mysli čtyři dimenze týkající se postavení na trhu: zákazník, mrg kanály, konkurence, vlastní společnost
- úspěšný marketing se vyznačuje vlivem dosažení efektivního působení na zákazníky, efektivním využíváním mrg zprostředkovatelů a dosažením dobré konkurenční pozice
6. Veřejnost
= skupina se skutečným či potenciálním zájmem a vlivem na schopnost společnosti dosahovat svých cílů
- může dosahování cílů fy usnadnit či ztížit
- fy vytvářejí oddělení pro styk s veřejností s cílem budovat konstruktivní vztahy
- lze rozdělit na různé skupiny
a) finanční
b) sdělovací prostředky
c) vládní veřejnost
d) občanská sdružení
e) občanská veřejnost
f) interní veřejnost (zaměstnanci)
Žádné komentáře:
Okomentovat