- poskytuje info o očekávaném vývoji
= soubor postupů a info zdrojů, které jsou využívány manažery pro získání info o očekávaném vývoji v mrg okolí
- probíhá vlastními manažery z knih, časopisů, jednání se zákazníky ...
- v dobré fy musí o všech změnách a novinkách vědět všichni prodavači, tzn. musí být pravidelně školeni
- specialisté na mrg informace - "falešní zákazníci", nakupování výrobků konkurence, navštěvování výstav, dnů otevř. dveří, valné hromady, pohovory se zaměstnanci, dealery, distributory, dodavateli
- nákup mrg informací od specializovaných firem
- tvorba mrg informačních středisek v podnicích
Způsoby získávání informací ze svého okolí:
a) nepřímé sledování - bez konkrétního cíle či účelu
b) podmíněné sledování - sledování urč. oblasti bez cíle či účelu
c) neformální výzkum - vyhledávání spec. info různými formami
d) formální výzkum - cílově zaměřené úsilí pro získ. spec. info podle předem stanoveného plánu, postupů a metod
3. Marketingový výzkumný systém
= systematické určování, vyhledávání, sběr, analýza, vyhodnocování informací a závěrů odpovídajících určité mrg situaci, před kterou společnost stojí
- může pjrobíhat přez výzkumná oddělení či přes vysoké školy
- oblasti mrg. výzkumu:
a) určení charakteristik trhů
b) analýza tržních podílů
c) analýza prodeje
d) studie obchodních trendů
f) krátkodobá prognostika
g) studie konkurenčních výrobků
h) dlouhodobá prognostika
i) cenové analýzy a hodnocení stávajících výrobků
4. MRG Decision Support System
- statist. techniky
- rozhodovací modely
- pomáhá lépe analyzovat inf. a vytvářet lepší rozhodnutí
Žádné komentáře:
Okomentovat