Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2. Public Relations

= vztahy s veřejností
Oblasti PR:
1. Vztahy s tiskem - umístění v novinách, či časopisu vhodné zprávy pro vyvolání pozornosti k osobě, výrobku, službě
2. Publicita výrobku - neosobní nepřímo placené presentace fy
3. Firemní komunikace - vnitřní a vnější komunikace a prosazování porozumění
4. Ovlivňování - jednání s poslanci, úředníky s cílem získat podporu, příp. zmírnění, odstranění legislativních překážek
5. Poradenství - poradenské služby pro vedení fy v oblasti veřejných záležitostí, postavení a image firmy
Nástroje PR:
1. Publikace
2. Akce
3. Zprávy (v tisku)
4. Projevy
5. Služby veřejnosti
6. Identifikační média


3. Podpora prodeje
= podnět ke zvýšení zájmu a nákup produktu i služeb
- větší balení
- noví uživatelé
- věrnost ke zboží
- odměna stálým zákazníkům
- růst četnosti prodeje
Výhody podpory prodeje
- rychlá
- intenzivní
- vhodná pro fy s malým podílem na trhu
Nevýhody podpory prodeje
- krátkodobá

Žádné komentáře:

Okomentovat