MKTG VÝZKUM = specifikace, sběr, analýza a interpretace informací, které umožňují
a) porozumět trhu
b) identifikovat problémy a příležitosti spojené s tímto trhem
c) formulovat směry mktg činností
FORMY VÝZKUMU:
výzkum trhu ..............rozsah, umístění a charakteristiky trhu, analýza a prognóza vývoje trhu
výzkum spotřebitele...akceptace výrobků spotřebitelem, požadavky spotřeb. na produkci = výrobkový výzkum, nebo chování a motivy spotřebitelů při nákupu a spotřebě = motivační výzkum
výzkum propagace ...účinnost reklamy, výěr médií...
výzkum mktg cest .... cesty a metody prodeje
výzkum cen............... cenová politika firmy
a) monitorovací výzkum - nepřetržité sledování a shromažďování informací o trhu
b) explorační výzkum - pochopení a definice problému který je předmětem výzkumu
c) deskriptivní výzkum - zachycení přesného obrazu některých faktorů v daném období
Žádné komentáře:
Okomentovat