Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

CHARAKTERISTIKA MKTGU:

• mktg je integrovaný proces zabývající se činnostmi zaměřenými na trh
• mktg začíná odhadem potřeb spotřebitelů, pokračuje přes vytváření představy o produktech a končí plným uspokojením potřeb zákazníka ( i delší dobu po prodeji)
• cílem mktgu je stálý prodej se ziskem (stejně jako cíl podnikatele), ale usiluje také o to, aby podnik vyráběl to, co zákazník potřebuje, nikoli aby prodal to, co má vyrobeno.
• základem mktgu je směna hodnot
PŘEDPOKLADY PRO REALIZACI MKTGU:
• existence dvou nebo více stran s neuspokojenými potřebami
• strany si přejí a jsou schopny tyto potřeby uspokojit
• existence komunikace mezi stranami
• existence směny
ČINNOSTI MKTGU PODLE JOHNA HOWARDA:
1. identifikace potřeb zákazníka
2. konfrontace těchto potřeb s možnostmi podniku
3. komunikace směrem k vrcholovému managementu
4. rozhodnutí o produkci
5. komunikace směrem k zákazníkovi

Žádné komentáře:

Okomentovat