Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

KUPNÍ CHOVÁNÍ INSTITUCÍ

Specifika průmyslového trhu:
 málo kupujících
 větší organizovanost
 větší racionalita rozhodování
 úzké dodavatelsko odběratelské vztahy
 poptávka - odvozená od spotřebitelské poptávky
málo pružná
koncentrovaná
má řetězový charakter a akcelerační efekt
 vtahy na trhu se realizují ve formě:
1. přímého nákupu
2. vzájemnosti (ty mně, já tobě)
3. leasingu

Typy kupních situací:
1. PRVNÍ NÁKUP - plné zapojení všech fází kupního rozhodovacího procesu, největší příležitost pro dodavatele.
2. PŘÍMÝ OPAKOVANÝ NÁKUP - rutinní opakovaný nákup u osvědčeného dodavatele
3. MODIFIKOVANÝ OPAKOVANÝ NÁKUP -mzákazních chce změnit druh výrobku, cenu, podmínky dodávek či jiné podmínky. Šance pro nové dodavatele.

Žádné komentáře:

Okomentovat