Specifika průmyslového trhu:
málo kupujících
větší organizovanost
větší racionalita rozhodování
úzké dodavatelsko odběratelské vztahy
poptávka - odvozená od spotřebitelské poptávky
málo pružná
koncentrovaná
má řetězový charakter a akcelerační efekt
vtahy na trhu se realizují ve formě:
1. přímého nákupu
2. vzájemnosti (ty mně, já tobě)
3. leasingu
Typy kupních situací:
1. PRVNÍ NÁKUP - plné zapojení všech fází kupního rozhodovacího procesu, největší příležitost pro dodavatele.
2. PŘÍMÝ OPAKOVANÝ NÁKUP - rutinní opakovaný nákup u osvědčeného dodavatele
3. MODIFIKOVANÝ OPAKOVANÝ NÁKUP -mzákazních chce změnit druh výrobku, cenu, podmínky dodávek či jiné podmínky. Šance pro nové dodavatele.
Žádné komentáře:
Okomentovat