Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

ad 1. PLÁNOVÁNÍ

 účelem je dospět ke součinnosti všech složek podniku při jeho budoucí podnikatelské činnosti.
 cílem je stanovení mktg. plánu
 podkladem jsou výsledky mktg analýzy, mktg prognóz, alanýzy nákladů a účinnosti jednotlivých mktg nástrojů a mktg mixu

Postup plánování:
1. situační analýza
- výchozí postavení podniku (založené na odhadu vývoje trhu, vývoje prodeje, cen a zisků , identifikace konkurentů, analýza příležitostí a předpokladů podnikání),
- odhad budoucího možného vývoje (prognózy prodeje, tržního podnílu, zisku, identifikace vnitřních a vnějších faktorů ovlivňujících sílu podniku).
- stanovení příležitostí, tj. atraktivních oblastí, kde podniku bude mít konkurenční výhody
2. stanovení mktg cílů a formulování strategií - cesty k dosažení cílů
cíle musí být hierarchicky uspořádány
stanoveny v měřitelné formě
kompatibilní
dosažitelné a stimulující
strategie: = cesty k dosažení cílů za různých předpokladů
a) expanze trhu

Trhy Výrobky
současné nové

současné PENETRACE VÝVOJ VÝROBKU

nové ROZŠÍŘENÍ TRHU DIVERZIFIKACE

Žádné komentáře:

Okomentovat