1. EKONOMICKÉ PROSTŘEDÍ
charakterizováno GDP, podílem odvětví na tvorbě GDP, vývoj cen, vývoj produkce, vývoj dluhu, konkurence atp.
ekonomika s omezeným exportem - silné zemědělství, produkce pro vlastní potřeby, (rozvojové země)
ekonomiky s exportem surovin - země se značným přír. bohatstvím, , velké rozdíly mezi soc. vrstvami (Saudská Arábie)
rozvojové ekonomiky - zvyšující se podíl zpracovatelství, dovoz surovin, export luxusních výrobků (Egypt, Brazílie)
vyspělé ekonomiky - infrastruktura, vývoz hotových produktů a dovoz jiných
2. POLITICKO PRÁVNÍ PROSTŘEDÍ
postoj k zahr. investorům,
politická stabilita,
byrokracie a administrativa
= supermarketing
3. KULTURNÍ PROSTŘEDÍ
způsob oblékání, bydlení, stravování, vyjadřování, komunikace, vyjadřování pocitů
dominantní hodnoty - každá společnost vyznává jiné hodnoty šířené sociálními institucemi
komunikace a jazyk - gesta, mimika, vyjadřování pocitů
percepční a poznávací systém - mezilidské vztahy, sociální integrace, postoje...
Žádné komentáře:
Okomentovat