Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

PRŮZKUM MEZINÁRODNÍCH TRHŮ

a) všeobecný explorační výzkum - odhalí důležitost a význam země
b) deskriptivní výzkum - přesný popis trhu a principů jeho fungování (analýza prostředí, analýza konkurence, analýza poptávky)
c) testy - omezují riziko a snižují nejistotu při zavádění nového výrobku
d) specifický průzkum - informace o právním postavení firmy, daních, sociálním právu, importních omezeních...)

VÝBĚR TRHU
1, segmentace - vytvoření homogenních skupin zemí s jednotným profilem navenek co nejvíce heterogenních
2, selekce - identifikace makrosegmentů zemí nebo skupin zemí
a) předběžný výběr - vyloučí všechny země které nejou odbytovými trhy (analýza pravděpodobnosti)
b) mezivýběr - výběr podle kritérií podniku (makroekonomické veličiny)
(hrubá analýza)
c) konečný výběr - výběr podle mikroekonmických kritérií (zisk, N, rentabilita)

Postup:
1, analýza zahraničních trhů
 potenciál trhu
 dostupnost trhu
 citlivost trhu
 stabilita trhu
2, analýza konkurence
3, hodnocení vlastní pozice
3, strategie- podle koncentrace trhů (na koncent. trzích významný a stálý (nízký) podíl, na diverzifikovaných trzích rychlé a nestabilní akce s vysokým ziskem)

segmenty koncentrované segmenty diverzifikované
země koncentované stabilní specifické segmenty v malém počtu zemí delší výrobková řada pro významný tržní potenciál a standardizovaný mix
země diverzifikované potencionální zákazníci v řadě zemí odebírají standardizované výrobky široká a hluboká výrobková řada uplatňovaná v řadě zemí

podobné trhy odlišné trhy
málo trhů koncentrovaná strategie podobnosti koncentrovaná diverzifikvaná strategie
hodně trhů
mnohonásobná strategie podobnost mnohonásobná diverzifikovaná strategie

Žádné komentáře:

Okomentovat