Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Další vývoj řídících a organizačních procesů

Starý systém managementu  operační
Nový systém managementu  procesní
Operační řízení
A. Smith (18. století) – autor principu dělby práce, orientace na dovednost.
Výhody: zvýšení produktivity práce 10  100 x
Nevýhody: dílčí operace – nutnost průběžné kontroly, hluboká organizační struktura, orientace na hromadnou výrobu
Procesní řízení
Pružná organizace, plnění přání zákazníka, důraz na identifikaci rozhodujících procesů, které přinášejí přidanou hodnotu pro zákazníka. Důraz na hledání příčin vznikajících problémů. Pracovníci v procesních týmech – široké znalosti.
Metody: - kontinuální zlepšování procesů
- radikální řešení – reengineering (rozbourání starých a projektování nových procesů)
Procesní management – stále se učící organizace.
Princip procesního řízení:
Výkonnost podniku: dříve – účelné rozdělení procesů na dílčí úkoly
nyní – sjednocení dílčích úkolů do ucelených podnikových
procesů – změna k procesnímu řízení (extrémně reengineering) – autoři Nammer, Champy

Žádné komentáře:

Okomentovat