Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

I. Agresivní profil

II. Konzervativní profil
Strategie: Penetrace na trh, rozvoj trhu, vývoj produktu a koncentrická diverzifikace, minimalizace nákladů

III. Konkurenční profil
Strategie: Dopředná integrace, zpětná integrace, horizontální integrace, penetrace na trh, minimalizace nákladů, diferenční strategie a strategie zaostření

IV. Defenzivní profil
Strategie: Omezení, prodej části firmy, likvidace a koncentrická diverzifikace

I. Otazníky:
Malý podíl na trhu v rostoucím odvětví. Použije se intenzivní strategie (penetrace na trh, rozvoj trhu, vývoj produktu) nebo zbavit se odvětví.
II. Hvězdy
Nejlepší předpoklady pro vzrůst a ziskovost. Musíme v začátcích investovat. Doporučené strategie: Dopředná, zpětná a horizontální integrace, penetrace na trh, rozvoj trhu, vývoj produktu, Joint – Venture.
III. Dojné krávy
Vysoký podíl na trhu, držet pokud to jde, moc neinvestovat. Doporučené strategie: Vývoj produktu, koncentrická diverzifikace, omezení a prodej části.
IV. Psi
Nízký podíl na trhu v nerostoucím odvětví. Omezení, prodej části nebo likvidace.

d.) Interní – externí matice (Hodnocení interních a externích faktorů)
Podobné matici BPM.

Matice hodnocení interních a externích faktorů
EFE – celkový vážený poměr vyhodnocení citlivosti vize na externí faktory
IFE – celkový vážený poměr vyhodnocení citlivosti vize na interní faktory
Pozice různých samostatných částí projektu či divizí je možno na základě tohoto hodnocení rozdělit do tří oblastí:
Oblast I, II, IV – „Stavěj a zajišťuj růst“
Použitelné strategie: Penetrace na trh, rozvoj trhu, vývoj produktu, dopředná, zpětná a horizontální integrace.
Oblast III, V, VII – „Udržuj a potvrzuj“
Použitelné strategie: Penetrace na trh, vývoj produktu.
Oblast VI, VIII, IX – „Sklízej a zbavuj se „
Použitelné strategie: Defenzivní.

Žádné komentáře:

Okomentovat