1.) Sledování externích a interních faktorů, které mohou mít vliv na přijatou strategii
2.) Vyhodnocování dosahovaných výsledků
3.) Navrhování nutných korekcí v přijatém strategickém postupu
Typy používaných strategií
A. Integrační strategie
1.) Dopředná integrace
Získání vlastnictví nebo kontroly nad prodejci či distributory
Důvody: Distributoři či prodejci nesplňují požadavky (náklady, kvalita), očekává se nárůst oboru, získali jsme zdroje na převzetí aktivit.
2.) Zpětná integrace
Získávání vlastnictví nebo kontroly nad subdodavateli
Důvody: Nesplňují požadavky (náklady, kvalita), je malý počet subdodavatelů a velký počet konkurentů, očekává se růst oboru, získaly se zdroje na převzetí aktivit.
3.) Horizontální integrace
Cíl: Získání kontroly nebo odkup rozhodujícího majetkového podílu konkurenčního podniku.
Důvody: Strategie k monopolizaci v segmentech trhu, strategie v rostoucím oboru, získaly se zdroje na převzetí aktivit, jiné důvody výhodné pro kapitálový vstup.
B. Intenzivní strategie
4.) Penetrace (proniknutí na trh)
Cíl: Zvýšení podílu na trhu stávajícími produkty za pomoci marketingových sil.
Důvody: Současný trh není plně saturován našimi výrobky, podíl na trhu konkurence klesá při celkovém vzrůstu oboru, dobrá účinnost propagace.
5.) Rozvoj trhu
Cíl: Realizace současných produktů na novém segmentu trhu. Prakticky se realizuje především při strategii exportu.
Důvody: Úspěšný výrobek lze takto prosadit při efektivních distribučních kanálech, disponibilních zdrojích a kapacitách.
6.) Vývoj produktu
Cíl: Zvýšení prodeje zdokonalením nebo modifikací současného produktu.
Důvody: Úspěšný produkt je ve fázi zralosti, úpravy produktu jsou očekávány zákazníky, tlak konkurentů na novou technologii i kvalitu, realizace produktů v rychle rostoucím odvětví, podnik má kapacity vývoje.
Žádné komentáře:
Okomentovat