Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Historie (postup) vývoje procesního řízení

a.) Tradiční model (do konce 60. let 20. století)

b.) Procesní model
- 60.  80. léta 20. století  kontinuální zlepšování

- 80.  90. léta 20. století - dodnes
reengineering zevnitř

radikální řešení

Definice reengineeringu:
Předmětem reengineeringu je zásadní a radikální přestavba podnikových procesů za účelem skokového zdokonalení výkonnosti v prostředí společnosti znalostí.
Snaha o reengineering zvenčí:
Podnik je potom soubor pružně se měnících procesů, které jsou citlivé na zjišťování preferencí zákazníka.


BSC - zachovává dominantní pozici finančního plánu
- rozšiřuje tradiční pohled na společnost
Strategie popisuje přechod firmy ze stávající pozice do žádoucí, ale nejisté budoucí pozice. Zamýšlená cesta obsahuje sérii propojených hypotéz. Strategické hypotézy identifikují aktivity, které jsou nositeli požadovaných výstupů. BSC umožňuje popsat strategické hypotézy jako množinu vztahů příčina – účinek.
Podnikatelské riziko: - akcionářů - finanční hledisko
- zákazníků - zákaznické hledisko
- vnitřních podnikatelských procesů - vnitřní hledisko
- klíčových způsobilostí - hledisko znalostí a růstu
BSC je žádoucí integrovat do řízení postupem, kterým jsou do jedné řady vyrovnány zdroje firmy s její strategií.

Hledisko znalostí a růstu
Strategická témata:
Důvěrná znalost/vztah Vedoucí pozice v poskytování Provozní výjimečnost/
k zákazníkům produktů excelence

Strategie se skládá ze vzájemně se doplňujících strategických témat

+ Na internetu „Současné komplexní metody hodnocení firem“.

Žádné komentáře:

Okomentovat