Ideální pozice. Usilovat o zlepšení W a vyhýbat se T.
WO
Využití O právě často brání vlastní W. Pro eliminaci vlastních W se často používá strategie Joint Venture.
ST
Dobře postavená strategie a připravenost firmy na působící T může být podobně agresivní jako SO.
WT
Nejistá a riskantní pozice. Defenzivní strategie.
- výběr kvantitativní i kvalitativní porovnání externích i interních faktorů.
- varianty strategií TOWS – časový průběh fáze životního cyklu výrobků
b.) Matice SPACE – Strategická pozice, hodnocení akce
Strategie: agresivní, konzervativní, defenzivní, konkurenční
K hodnocení využít:
- interní charakteristiky – finanční síla (FS), konkurenční vlastnosti (KV)
- externí charakteristiky – stabilita prostředí (SP), síla odvětví (SO)
FS: ukazatelé finanční analýzy
KV: podíl na trhu, kvalita produktu, pozice na křivce životního cyklu produktu
SP: poptávka, inflace, ceny
SO: potenciál růstu, stabilita, využití zdrojů, dobré know-how
Určení strategické pozice hodnoceného podniku
Postup:
- sečíst hodnoty na ose X
- sečíst hodnoty na ose Y
Žádné komentáře:
Okomentovat