Strategie ve vznikajícím odvětví:
Rizikové faktory: nový výrobek s technologickou nejistotou, nevyzkoušené distribuční cesty, zákazníci (cena)
Doporučuje se:
- postupný rozvoj odvětví (produkt – marketing – cena)
- sledovat konkurenční síly (dodavatele, nově příchozí konkurenti)
- stanovit taktické pohyby (cenové, dodavatelské, způsoby financování)
- trvale vyhodnocovat možnosti stabilizace odvětví
Strategie ve fragmentovém prostředí:
Trh s množstvím malých a středních firem (bez vedoucí firmy)
Doporučuje se:
- minimalizovat dopravní náklady (výroba v blízkosti odbytu)
- zvyšovat užitnou hodnotu výrobku (služby s produktem)
- snaha o specializaci (výrobek, zákazník, místo)
- snaha o cenovou výhodu
- integrace v odvětvovém řetězci
Strategie na trhu s konkurencí velkých firem:
Strategie výklenku trhy (výrobek, který zaujme malý objem zákazníků)
Parametry, inovační strategie, dobré ceny.
Nevýhody velkých firem: Standardy výroby, nákladů a cen, vyšší fixní náklady, nepružná organizační struktura, malá rychlost inovace
Nevýhody malých firem: Nemůže používat strategie snížení (umělé) cen, nemá peníze na velký výzkum, nově příchozí bez problémů kopírují malou firmu
Žádné komentáře:
Okomentovat