- vize, stanovení cílů, strategie jejich dosažení
- další kroky jsou prováděny při znalosti výchozího stavu
Poslání – doplňující pohledy
2 otázky
- smysl podnikání
- jaké produkty
Poslání musí respektovat – historii, schopnosti firmy, vliv prostředí
Poslání musí být zaměřeno: na trh, na dosažitelnost výsledků, na specifičnost mého programu, na motivační prvky
Poslání musí směřovat k cílům: postavení na trhu, produktivita, výkonnost, finančně vyjádřené výsledky, sociální program
Pamatovat, že strategie musí mít inovační náboj, úlohy pro managery, směr k procesnímu řízení, sociální zodpovědnost
Základní strategie, které se objevují ve vizi
Produkt
Trhy Stávající Nový
Stávající Pronikání na trh Rozvoj produktu
Nový Rozvoj trhu Diverzifikace
Poslání podle Kaplan Norton
Převádí poslání včetně strategie pro stanovení cílů do čtyř perspektiv:
1.) finanční – ziskovost, ROCE, EVA, ale také růst prodeje, cash-flow, apod.
2.) zákaznická – spokojenost, loajalita zákazníka, konečný zisk zákazníka, podíl na cílových segmentech trhu
3.) interních procesů – inovace, provoz (výroba, obchod), servis, předvídání potřeb zákazníka
4.) učení se, růst – zdroje lidi, systémy, procedury
- zlepšovat své schopnosti vytvářet hodnoty
Žádné komentáře:
Okomentovat