Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

ROZHODOVÁNÍ O USTAVNÍ STÍŽNOSTI

je oprávněna ho podat FO nebo PO, jestliže tvrdí, že pravomocným rozhodnutím v řízení, jehož byla účastníkem, opatřením nebo jiným zásahem orgánu veřej. moci bylo porušeno její základní právo nebo svoboda zaručená ústavním pořádkem

zde se zásahem rozumí konkrétní rozhodnutí ve spr. řízení, bezprostřední zásah úřední osoby n. jiné autoritativní opatření, nikoli právní předpis

účastníci jsou stěžovatel a orgán veřejné moci, proti jehož zásahu stížnost směřuje; vedlejšími účastníky jsou hlavně účastníci předchozího řízení

je nepřípustná, pokud stěžovatel nevyčerpal všechny procesní prostředky X ÚS může povolit výjimku

lze ji podat jen do 60 dnů ode dne právní moci posledního procesního prostředku k ochraně a není-li ho, ode dne, kdy došlo ke skutečnosti, kt. je předmětem stížnosti

nemá odkladný účinek X ÚS ale může vykonatelnost na návrh stěžovatele odložit

ÚS rozhodne nálezem, jímž buď zcela / částečně vyhoví nebo zamítne

nálezy se zatím dotýkaly zejména: rozhodnutí spr. soudů, jimiž byla žaloba proti rozhodnutí spr. orgánů zamítnuta; jiné zásahy spr. orgánů aktivní povahy; jiné zásahy spr. orgánů spočívající v jejich nečinnosti

nálezem ÚS byl rozšířen pojem "jiného zásahu" => je jím i nečinnost při výkonu pravomocí, jímž by zabránily provádění stavby bez právně účinného stavebního povolení a také pokračování v zahájeném spr. řízení, když ÚS zakázal pokračovat

ÚS je vázán svými názory a při pozdější stížnosti v obdobné věci by ho mohl změnit jen na základě usnesení pléna kvalifikovanou většinou

Žádné komentáře:

Okomentovat