Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Maloobchod

Maloobchod
Patří sem specializované prodejny.
Jsou rozšířeny více u nepotravinářského sortimentu. Zákazníkům nabízejí úzký sortiment zboží prodávaný ve velké hloubce. Zaměřují se např. na prodej oděvů, sportovních potřeb, elektrotechniky, nábytku.

Prodejny se zbožím denní potřeby
Reprezentují menší prodejny se základním potravinářským sortimentem, popřípadě dalším doplňkovým sortimentem (noviny, cigarety, …).

Supermarkety
Velké samoobslužné prodejny, se sortimentem potravinářským a základními potřebami pro domácnost. Prodejní strategie je založena na vysokém obratu a nízkém obchodním rozpětí.

Hypermarkety

Obchodní domy
Situovány do středu měst. Bývají většinou nositeli módy. Začínají provozovat nové služby např. pronájem prodejních prostor jiným subjektům (cestovním kancelářím, architektům).

Obchodní střediska
Tvořena rozsáhlými komplexy většinou na okraji měst. Seskupují řadu nezávislých specializovaných obchodních firem a obchodních domů. Součástí středisek bývá i velká široká škála poskytovaných služeb od gastronomických po opravy obuvi, poštovní služby.

Katalogové prodejny
Zákazníci si vyberou dle katalogu, popřípadě dle vystaveného zboží ve vitrínách určitém zboží. Vyplní objednávku a při zaplacení jim je zboží přímo ze skladu vydáno. Nabízený sortiment se zaměřuje přímo na neporuchové zboží. Vybavení obchodu je jednoduché, bez velkých nároků na profesionalitu personálu.

Žádné komentáře:

Okomentovat