Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Způsob změny územního plánu

Způsob změny územního plánu:
Stavební zák. pamatuje i na situace, kdy se řešení navržené úz. plánem ukáže jako neživotné, nebo kdy vzniknou v území nové aktivity, na které se při vytváření úz. plánu nepamatovalo. Obec má povinnost pořídit změnu úz. plánu v těchto případech:
- změní-li se podmínky, na základě kterých byl úz. plán schválen
- je-li úz. plán v rozporu s následně přijatým úz. plánem vyššího stupně
Pořízení změny závazné části schvaluje orgán, který schválil původní úz. plán, tedy zastupitelstvo obce. Zákon umožňuje odchýlit se při projednávání od postupu, který jej předepsán pro pořízení nového úz. plánu (např. spojení projednání konceptu řešení s projednáním návrhu změn). Pořizovatel si musí před schválením změn vyžádat stanovisko nadříz. orgánu územního plánování. O úpravě směrné části může rozhodnout zastupitelstvo obce bez veř. projednání.

Projednávání úz. plánů je vyloučeno z režimu správního řádu.
Ostatní možnosti účasti na projednávání úz. plánů:
- petice - její náležitosti a použití upravuje z. o právu petičním
- místní referendum : předmětem hlasování nemohou být přímo varianty řešení úz. plánu. Nic ale nestojí referendu v cestě, jestliže se bude týkat toho , jakým způsobem má být využit obecní majetek (realizace konkr. stavby, která má být financována z měst. rozpočtu, využití obec.pozemků atd.). Výsledek míst. referenda je pro orgány obce závazný.

Žádné komentáře:

Okomentovat