Charakteristika základních (případových, působnostních a konceptů informačního záběru), potenciálních a pozičních konceptů (strategická mřížka, rozšířený Porterův model), význam pro strategické řízení.
Základní koncepty poskytují spíše rámcový návod k úvahám o aplikaci informačních technologií k realizaci podnikatelských cílů, mají spíše výchovný význam, orientují se na využití dosavadních praktických výsledků firem v tomto směru. Je možné je dále členit na koncepty:
· případové
· působnostní
· informačního záběru.
Případové koncepty jsou založeny na struktuře konkrétních případů firem, které vedeny určitým cílem uplatnily konkrétní informační technologii a dosáhly takto strategické konkurenční výhody. Vybrané případové studie budou uspořádány do dvojrozměrné matice, Výsledkem těchto úvah bude následující matice zahrnující konkrétní případy firem [Earl 1989] reprezentujících hlediska obou rozměrů (obr. 5).
Zlepšení pozice na trhu | Interní racionalizace | |
Významná strukturální změna | Merrill Lynch | DEC |
Tradiční výrobky a služby | American Hospital Supply | United Airlines |
Obr. 5 Případové koncepty
Žádné komentáře:
Okomentovat