Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Koncepty získání strategické výhody pomocí IT

Charakteristika základních (případových, působnostních a konceptů informačního záběru), potenciálních a pozičních konceptů (strategická mřížka, rozšířený Porterův model), význam pro strategické řízení.

Základní koncepty poskytují spíše rámcový návod k úvahám o aplikaci informačních technologií k realizaci podnikatelských cílů, mají spíše výchovný význam, orientují se na využití dosavadních praktických výsledků firem v tomto směru. Je možné je dále členit na koncepty:

· případové

· působnostní

· informačního záběru.

Případové koncepty jsou založeny na struktuře konkrétních případů firem, které vedeny určitým cílem uplatnily konkrétní informační technologii a dosáhly takto strategické konkurenční výhody. Vybrané případové studie budou uspořádány do dvojrozměrné matice, Výsledkem těchto úvah bude následující matice zahrnující konkrétní případy firem [Earl 1989] reprezentujících hlediska obou rozměrů (obr. 5).

Zlepšení pozice na trhu

Interní racionalizace

Významná strukturální změna

Merrill Lynch

DEC

Tradiční výrobky a služby

American Hospital Supply

United Airlines

Obr. 5 Případové koncepty

Žádné komentáře:

Okomentovat