· osvojení strategického myšlení (tvorba strateg. vizí)
· postupy, přístupy nástroje (minimalizace míry nejistoty)
Strategické řízení (SŘ) probíhá na různých řídících úrovních, které poznamenávají jeho orientaci. Řízení je členěno do 4 úrovní. Kromě úrovně je však orientace strategie závislá i na typu a velikosti podniku (malé firmy se nemusí zabývat strategiemi na úrovni společnosti).
1. Vrcholová úroveň
· zahrnuje strategie, které jsou základem interakce firmy s veřejností.
· vytváří strategii etiky a sociální odpovědnosti firmy
2. Úroveň podniku
· strategie musí být vytvořena na základě analýzy okolí a příležitostí, posílit portfolio (rozdělení investičních zdrojů s cílem snížení rizika) a vyvíjet strategie financování příležitostí.
3. Podnikatelská úroveň
· jedná se zpravidla o strategické podnikatelské jednotky, které jsou základem podnikatelské činnosti organizace
· na této úrovni jsou vytvářeny strategie, se kterými chce firma soutěžit na trhu v jednotlivých oblastech podnikání
4. Funkcionální úroveň
· zahrnuje jednotlivé funkční oblasti organizace (marketing,výrobu,výzkum/vývoj,finance atd.)
· vyvíjí strategie, které zajišťují úspěšné naplnění cílů firmy
Žádné komentáře:
Okomentovat