Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Stanovení podnikatelské strategie

Provede se analýza vnitřních zdrojů firmy (finančních, lidských, majetkových) včetně očekávaného vývoje, určí se slabé a silné stránky, hrozby a příležitosti, analýza konkurenceschopnosti, tj. pozice na trhu, posouzení síly konkurentů, vývoje na trhu z hlediska očekávané nabídky a poptávky, případných nových vstupů. Na základě všech těchto analýz se pak formuluje budoucí podnikatelská strategie firmy.

6. Vymezení kritických faktorů úspěchu

Cestou diskuze s manažery firmy se pro jednotlivé strategické cíle podnikatelských jednotek vymezí kritické faktory úspěchu podmiňující úspěch realizace těchto cílů.

7. Posouzení možností vyhodnocení

Pro každý kritický faktor úspěchu je třeba stanovit nástroje, ukazatele, pomocí nichž míra naplnění faktoru bude průběžně sledována a vyhodnocována. Zároveň se vymezí potřebná množina dat, která umožní vytvoření, hodnotové naplňování těchto ukazatelů.

8. Propojení s architekturou informačních technologií

Architektura informačních technologií je dlouhodobá realizovná koncepce uplatnění informačních technologií v daném podniku (hardwaru, softwaru, komunikačních prostředků a datových základen). V rámci tohoto kroku je posouzen zásadní soulad podnikatelské strategie a této architektury. Specifikují se ty její části, které zvolené strategii nevyhovují a budou muset být koncepčně nově řešeny.

Žádné komentáře:

Okomentovat