Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Objekty strategické řízení

Základem strategického řízení je určení podnikání firmy ve vztahu k trhu a k produkci.
Na tomto základě jsou vymezeny objekty strategického řízení:

Strategická podnikatelská (obchodní) oblast (SPO)

¨ je základem pro hodnocení a přípravu pozice firmy na trhu

¨ jde o segment podstatného okolí, ve kterém firma podniká, nebo by mohla podnikat v budoucnu

¨ slouží pro prozkoumání pozice firmy s ohledem na změny v technologiích, výnosech, stabilitě, konkurentech a dalších podstatných faktorech

Strategické podnikatelské (obchodní) jednotky (SPJ)

¨ strategické řízení dělí podnik vzhledem ke své orientaci na trh do strategických podnikatelských jednotek

¨ výrobu (výrobky) podniku lze postupně dekomponovat dle shody základních rozlišovacích znaků do SPJ, které se realizují v 1 nebo více SPO, tzn. dle shody v oblasti:

· zákazníků, jejich charakteru a potřeb (měly by přinášet všem stejný užitek, např. domácnost X velkoodběratel el. energie)

· cenové a kvalitativní úrovně výrobků ve vzájemné závislosti (levné a nekvalitní X drahé a kvalitní)

· shodného typu trhu

· shodného okruhu konkurentů na daném trhu

· shodné technologie a stupně rozpracování

· vliv produkce produktu na existenci jiného výrobku (synergický efekt)

Žádné komentáře:

Okomentovat