- dynamicky, neboť s vývojem dochází k posunům konkrétních podniků a oborů mezi kvadranty matice. U podniků oborů cementáren a petrochemie (a samozřejmě celé řady dalších) je patrný nízký obsah informací obsažený v jejich finálním produktu. Na druhé straně u bankovnictví, vydavatelství, aeroliií apod. jde o vysoký obsah, neboť tyto podnikatelské subjekty v podstatě pracují s informacemi. Podle druhého hlediska je zřejmá nízká intenzita zpracování informací při výrobě například cementu nebo u tradiční formy vydavatelské činnosti nevyužívající pomoci počítače. U moderních firem petrochemie, bankovnictví apod. je tomu naopak. Globální trend vede k posunu v obou směrech uvedené matice.
Koncepty informačního záběru mohou pomoci k předvídání záběru, stupně a rychlosti změn vyvolaných v různých oborech podnikání i jednotlivých firmách.
1.4.2 Potenciální koncepty
Potenciální koncepty získání strategické výhody pomocí informačních technologií představují určité analytické nástroje tvořící potenciál získání možných strategických výhod. Vycházejí z řady již existujících metod a disciplin. Mezi ně lze zařadit:
· koncepty systémové analýzy
· koncepty aplikačních oblastí
· koncepty použitelnosti informačních technologií
· koncepty podnikatelské strategie.
Žádné komentáře:
Okomentovat