Budeme přitom vycházet ze zkušeností s dlouholetou praxí u řady firem. Právě tato zkušenost dovoluje formulovat následující možné strategie:
· centralizovaná
· decentralizovaná
· integrovaná
· špičková
· opatrná.
Centralizovaná strategie má v našich podmínkách bohatou tradici spjatou s centralizovaným plánovitým řízením dřívějších podniků. Není ale jen záležitostí centrálně řízené ekonomiky, můžeme se s ní setkat i v tržních podmínkách, i když ne v takovém rozsahu. Strategie spočívá v centralizovaném rozhodování o rozvoji informačního systému podniku. Takto se řeší veškeré aspekty nasazování výpočetní a komunikační techniky. Obvykle fakticky rozvoj řídí jeden odborný útvar přímo podřízený výkonnému řediteli nebo jeho náměstkovi. Informační systém je budován pro potřebu především vedení podniku, míra uspokojení potřeb koncových uživatelů je obvykle velmi nízká. Ti se cítí hlavně jako dodavatelé vstupních dat pro systém, sami však pro svou práci získávají velmi málo. Prvky centralizované strategie mohou být efektivně uplatněny v centralizovaně organizované a řízené instituci. Obsahem této části je specifikování možných strategií realizace informačního systému.
Žádné komentáře:
Okomentovat