Navržené a ohodnocené varianty návrhu nového systému se porovnají, posoudí nakolik odpovídají podnikatelské strategii a zvolí se k realizaci nejvhodnější varianta. Jako mechanizmu lze zde využít rozhodovací analýzy, pomocí níž se stanoví kritéria hodnocení variant, jejich váhové zastoupení (například váhy v intervalu 0 až 1) a ve stupnici například 1-10 se jednotlivé varianty obodují. Výsledné hodnocení každé varianty je dáno součtem součinů vah a bodového hodnocení kritérií. Nejvýše hodnocená varianta se vybere. Kritéria včetně váhového hodnocení jsou formulována experty.
14. Vypracování plánu
Vybraná varianta návrhu se rozpracuje do tvaru plánu strategického informačního systému. V návaznosti na podnikatelskou strategii se definují dílčí prvky podporujícího informačního systému. Určí se hardwarové a softwarové zabezpečení, jejich dodavatelé, náklady, přínosy, způsob finančního zabezpečení ve vazbě na firemní zdroje. Dále se stanoví požadavky na personál, tedy zajištění kvalifikačních postupů, popisy práce, odpovědnost uživatelů a specialistů za dílčí kroky plánu. Součástí plánu je samozřejmě jeho časová dimenze (síťový graf, harmonogram).
15. Seznámení vedení firmy s plánem
Management firmy, všichni vedoucí pracovníci, na něž má plán přímý dopad, musí být s jeho obsahem seznámeni a musí být vyzváni k připomínkám.
Žádné komentáře:
Okomentovat