Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Zvýraznění pozice firmy na trhu s předchozí strategií diferenciace souvisí.

Výše uvedený příklad společnosti American Hospital Supply do této skupiny patří. Uplatněním počítačové sítě propojující dodavatele s jeho zákazníky společnost dosáhla radikálního zvýšení pozice na trhu.

Působnostní koncepty mohou být prakticky uplatněny v daném podniku v počátečním stádiu analýzy vedoucí k formulaci struktury budoucího strategického informačního systému. Umožňují posoudit trendy vývoje v oboru podnikání, v konkurenčním prostředí a zamyslit se, zda současné investice podniku podporují jeho rozvojovou strategii.

Koncepty informačního záběru vycházejí z prací Portera a Millara. Posuzují jednotlivé firmy a průmyslové obory z hlediska jednak informačního obsahu v produktu firmy, jednak intenzity zpracování informací při výrobě a distribuci. Podle těchto dvou hledisek lze opět zkonstruovat dvojrozměrnou matici zahrnující konkrétní případy oborů či podniků (obr. 7).


Informační obsah ve výrobku

NÍZKÝ

VYSOKÝ

Podíl zpracování informací na výrobě a di stbb

NÍZKÝ

cementárny

tradiční vydavatelství

distribuci

VYSOKÝ

petrochemie

bankovnictví aerolinie

Obr. 7 Koncepty informačního záběru


Žádné komentáře:

Okomentovat