Sektorové rozdíly
V povaze a užití informačních technologií vůbec je možné specifikovat sektorové rozdíly, které rámcově vedou k vymezení čtyř základních sektorů:
Sektorové rozdíly ukazují perspektivu nasazování informačních technologií v jednotlivých oborech podnikání, v kombinaci s předchozím konceptem lze včas rozeznat nutnost zásadní změny v daném podniku (zachytit přechod do zvratného kvadrantu). Dosavadní vývoj v aplikaci informačních technologií ve firmě by měl být porovnáván s dosaženou sektorovou úrovní a tak dostatečně včas reagovat na trend vývoje.
a) dodavatelský (finanční služby, aerolinie, maloobchod typu super a hypermarketů), informační technologie je zde běžným prostředkem dodávání zboží a služeb, infrastruktura sektoru se shoduje s infrastrukturou informační technologie,
b) závislý (automobilky, textilky typu automatizovaných provozů), existence podniku je spjata s aplikací informační technologie, firemní strategie je na ní závislá,
c) tendenční, kdy jsou využívány zatím jen určité aplikace, pro podnikový management není informační technologie dosud prostředkem získání strategické výhody (například zpracovatelský a potravinářský průmysl),
d) zpožděný, kdy je informační technologie aplikovaná v minimálním rozsahu, nemá pro podnik zatím zásadní význam.
Článek podporuje:
lisovna, vstřikování plastů, plastové žetony
Žádné komentáře:
Okomentovat