Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Kvadrant 2:

Inovativní týmy – org. by se měly snažit dostat se do tohoto kvadrantu

Kvadrant 3:

Likvidátoři – org. řízeny krátkodobými plány, věnují se především otázce nákladů

Kvadrant 4:

Motýlci – neví co chtějí, berou to, co se jím jeví jako nejvhodnější ( malé stavební fy, počítačové fy)

Snahou každé firmy by měl být pohyb směrem do 2. kv, tzn. ze 3. přes 1. do 2. kv a ze 4. do 2. kv. Přirozený trend je ale odlišný: ze 2.kv do 1., z 1. a ze 4. do 3. kv.

Kompetitivní model byl vytvořen britskými výzkumníky a je založen na dotazníku.

Kulturní profil: zjišťuje se pomocí otázek k těmto oblastem (7-bodová škála od –3 = zcela nepravdivé až po +3 zcela pravdivé)

1. Posilování

2. Integrita společnosti

3. Účast na vedení

4. Motivace

Strategický profil:

1. Strategický směr (jasnost záměru, konkurenceschopnost)

2. Externí komunikace (kontakty se specifickým prostředím)

3. Dlouhodobá orientace (vize a způsob naplnění vize)

4. Jádro konkurenceschopnosti

5. Zaměření na zákazníka (znalost zákazníka, jeho požadavků a potřeb)

Výsledkem je bodové ohodnocení, které bylo přiřazeno odpovědím v jednotlivých oblastech. Hodnocení by mělo být rovnoměrné a >1,5, pak je organizace konkurenceschopná. Jestliže vzniknou odchylky, pak se hledají příčiny.

Respondenti: TOP managment + nižší úrovně. Pro objektivnost by měli odpovídat všichni zaměstnanci

Kompetitivní model by měl předcházet podrobnější diagnostiku.

Žádné komentáře:

Okomentovat